تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۱۷۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبری مهم برای نماد عرضه اولیه | فصبا بازگشایی می‌شود؟

‌می‌متالز - چهارشنبه ۲۸ تیرماه شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصبا به عنوان دهمین عرضه اولیه سال جاری در بازار سرمایه انجام شد و پس از آن نماد متوقف گردید. با اخبار منتشر شده در سامانه کدال این نماد بازگشایی خواهد شد؟

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، ۵۵ میلیون سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس در نماد «فصبا» در روز ۴ شنبه ۲۸ تیر ماه عرضه گردید. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۲ میلیون سهم و قیمت ارزش گذاری ۳۲.۸۲۹ ریال بود. در مرحله دوم عرضه به روش قیمت ثابت نیز ۱۵۰ سهم به هر شخص حقیقی و حقوقی عرضه گردید.

این عرضه هم برای صندوق‌ها بود و هم برای عموم مردم، بدین ترتیب که روز عرضه ابتدا صندوق‌ها سفارشگذاری کردند و در مرحله اول از این عرضه، ۵۵ میلیون سهم معادل یک درصد از سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد و هر سهم در نرخ ۳۵ هزار و ۹۰۰ ریال کشف قیمت شد.

در مرحله دوم یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۸۵ کد حقیقی اقدام به خرید سهام فصبا در قیمت ۳۵ هزار و ۹۰۰ ریال کردند به عبارتی به هر نفر تعداد ۴۴ سهم فصبا رسید

توقف نماد پس از عرضه اولیه

پس از اتمام عرضه اولیه در روز چهارشنبه، نماد متوقف شد تا روند افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی سهامداران، در قیمت کشف شده روز ۲۸ تیرماه آغاز شود.

مجوز افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی "فصبا" صادر شد

در تاریخ ۱ شهریورسازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی شرکت صبا فولاد خلیج فارس از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی را صادر نمود.

برگزاری مجمع:

بعد از مجوز افزایش سرمایه مجمع فصبا باید برگزار شود.

مجمع «فصبا» در راه است

شرکت صبا فولاد خلیج فارس سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی فوق العاده فراخواند. این مجمع در روز ۵ مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان شیراز جنوبی کوچه زرتشتیان پلاک ۱۱ طبقه همکف برگزار میگردد.

دستور جلسه:

  • تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • تغییر موضوع فعالیت
  • تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

گشایش نماد چه زمانی انجام می‌شود؟

پس از صدور و مجوز پذیره نویسی نماد بازگشایی می‌شود.

پذیره نویسی فصباح: بعد از مجمع، پذیره نویسی فصباح به منظور تامین مالی طرح توسعه انجام می‌شود.

ثبت افزایش سرمایه: معمولا یک تا دو ماه پس از پذیره نویسی افزایش سرمایه ثبت می‌شود و فصباح به فصبا تبدیل می‌شود.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده